Joga

Jak przygotować się do zajęć:

  • weź ze sobą wygodne, nie krępujące ruchów ubranie
  • nie jedz dużego posiłku 2-3 godziny przed zajęciami, mniejszy najpóźniej 1,5 godziny wcześniej
  • opróżnij jelita i pęcherz przed rozpoczęciem praktyki asan
  • nie pij w trakcie zajęć, gdyż może to uniemożliwić wykonanie niektórych asan
  • wycisz lub wyłącz telefon
  • nie trwaj w pozycji, jeśli sprawia Ci niepokojący ból, zgłoś to nauczycielowi w trakcie zajęć
  • jeśli przychodzisz na zajęcia z konkretnym problemem – zgłoś to przed zajęciami; regularna praktyka asan oraz ich korekty adekwatne do Twojego stanu zdrowia pozwolą Ci ćwiczyć z korzyścią dla siebie
  • jogę ćwiczymy na boso
  • sprzęt do ćwiczeń jest na sali, wskazane jest mieć własną matę ze względów higienicznych

Zajęcia stanowią całość – by osiągnąć najlepsze efekty, nie należy wychodzić z nich wcześniej; początkujący najbardziej lubią ostatnią pozycję, nie odmawiaj sobie tej przyjemności 🙂

Joga grupa początkująca i ogólna

Sesję wieczorną zaczynamy od pozycji leżącej (Supta), by usunąć zmęczenie po całym dniu. Następnie wprowadzane są asany adekwatne do tematu zajęć. W związku z procesem leczenia się tkanek, mięśni, kości, stawów, czasem wymaga to asysty ręcznika przy macie 🙂 tak! Na jodze można się nieźle spocić! Jest to naturalny proces oczyszczania organizmu. Sesję kończymy pozycjami regeneracyjnymi, wyciszającymi, wraz z głębokim relaksem (Śavasana).

Organizacja nauki asan w miesiącu:

  • 1 tydzień: pozycje stojące (uttistha sthiti)
  • 2 tydzień: siady (upavistha sthiti), skłony w przód (paścima pratana sthiti), skręty (parivrtta sthiti)
  • 3 tydzień: wygięcia do tyłu (purva pratana sthiti), asany na mięśnie brzucha (udara akuncana sthiti)
  • 4 tydzień: pozycje odwrócone (viparita sthiti), regeneracyjne i relaksacyjne, przygotowanie do medytacji

Joga kręgosłupa

Grupa dla wszystkich, którzy chcieliby widzieć swój kręgosłup w dobrej kondycji, bez ograniczeń wiekowych i sprawnościowych. Zajęcia rozpoczynają się rozluźnieniem napiętych tkanek miękkich wokół kręgosłupa, by potem je rozciągnąć a na końcu wzmocnić. Kończymy relaksem ułożonym specjalnie pod wybrany odcinek kręgosłupa.

Zajęcia rozganizowane są w kolejności pracy nad:

  1. 1) najbardziej dystalnymi częściami względem kręgosłupa, tj. kończyny dolne i górne
  2. 2) powięziami (fasciae) w okolicach tułowia i mięśniami powierzchownymi
  3. 3) mięśniami posturalnymi i głębokimi brzucha i miednicy

Więcej o jodze kręgosłupa przeczytasz tutaj <klik>.

Restorative yoga

Zajęcia odpowiednie dla wszystkich, którzy chcą doświadczyć relaksu w bezwysiłkowo-fizyczny sposób. Polecane dla: chcących przygotować się do medytacji, osób narażonych na przewlekły stres, dla pań w ciąży, dla kobiet w trakcie menstruacji lub menopauzy, dla osób w okresie rekonwalescencji, dla osób z widoczną otyłością brzuszną. Zapraszam również początkujących adeptów, którzy chcieliby spróbować jogi po raz pierwszy.

  1. 1) wydłużone czasy w pozycjach do paru minut
  2. 2) Śavasana (głęboki relaks) minimum 15 min w ciągu zajęć
  3. 3) wstęp do nauki świadomego oddychania (Pranayamy)

Więcej dot. praktyki regeneracyjnej przeczytasz tutaj <klik>